Harmony

& other dreams…

Cum recunoastem o boala psihica?

1. Cum se manifesta bolile psihice, moduri in care apar

Paranoidul ca structura, inainte de a deveni psihotic (schizofrenie paranoida) e frustrat mereu, se simte amenintat din toate directiile, la randul sau persecuta pe toata lumea apoi i se raspunde cu aceeasi moneda si cercul se inchide. De aici frustrarea paranoicului, frustrarea produce in timp depresie reactiva exogena (nu endogena, care apare oricum si nu are lagatura cu nici o frustrare). Depresia exogena provine din epuizarea creierului de mediatori chimici (serotonina, noradrenalina) datorita actiunii prelungite a factorilor stresori (pe care singuri ni-i provocam si-i mentinem). Pana la psihoza, apare ori nevroza, ori depresia, dar in cele mai multe cazuri ambele simultan, depresia urmand sa creasca progresiv in intensitate. Daca depresia se transforma in boala afectiva bipolara (ziua vesel, noaptea trist, primavara maniac, toamna melancolic) e semn de prognostic sumbru. Uneori nu apare psihoza bipolara, ci direct schizofrenie paranoida cu delir de persecutie. Toate bolile psihice vin pe un teren genetic care sta la baza unei structuri psihice fragile, cu deficit de maturizare a encefalului.
Acesti oameni sunt introvertiti (unii cu anumite grade de autism), imaturi, nu pot oferi nimic neconditionat celor din jur, nu-si pot exterioriza sentimentele, pozitive sau negative.
Timiditatea la adolescenti e un semnal de alarma pentru parinti si psihologi. A presa un timid intr-o directie nedorita de el sau de care se teme poate duce la tulburari psihice grave.
In concluzie, nu faceti misto de timizi, pentru psihicul lor acest lucru e extrem de nociv. Suportul parental, grupul social stabil si fara schimbari sunt esentiale in perioada adolescentei ca acesti indivizi sa ramana sanatosi psihic (e important sa nu schimbe localitatea de domiciliu – prietenii si sa aiba parinti intelegatori in preajma lor). Vezi cazurile dramatice ale unor copii cu parintii plecati la munca in alte tari un timp indelungat, ani de zile.

Pentru timizi am un sfat, revoltati-va ori de cate ori nu va convine ceva, nu lasati pe nimeni sa aleaga in locul vostru (mai ales cariera, partenerul de viata etc). Daca parintii nu va inteleg si va conditioneaza viata in fel si chip, plecati de acasa in chirie, gasiti-va o slujba si traiti-va viata in acord cu sentimentul din inima voastra. Multe boli psihice apar nu numai din egoism ci si din compromisuri, nu faceti compromisuri care va calca in picioare sentimentele.

Viata omului se desfasoara pe 4 coordonate: munca (servici), familie (sotie/sot, copii), grupul social (prietenii) si timpul liber (hobby). In munca dai energie. Aceasta energie ti-o recuperezi din relatia cu partenerul de viata si din ceea ce faci in timpul tau liber pentru tine cand esti tu cu tine si acest timp ti-l dedici tie insuti (citesti cartea care iti place, asculti muzica favorita, te plimbi pe unde doresti, e timpul tau de egoism, pe o perioada determinata, intr-un spatiu privat care iti apartine). Toate aceste 4 coordonate trebuie sa fie in acord cu sentimentul, cu partea ta afectiva, altfel ajungi la pensie un frustrat/a, care plimba pisica legata cu sfoara de gat.

Bolile psihice vin pe un teren genetic responsabil de o anumita vulnerabilitate psihica. Mai departe tragaciul apartine conditiilor de mediu daca ne referim la boli psihice minore sau medii (nevroze, depresii). Majoritatea bolilor psihice sunt induse prin CUVANT si GAND de aceea terapia cu medicamente nu este cea care poate vindeca o boala psihica. Pastilele doar tin in frau un bolnav psihic. Amelioreaza boala pe o anumita perioada, dupa care ea izbucneste cu o furie si mai mare.

2. Cum putem lupta impotriva bolilor psihice

Esential cand avem de a face cu un bolnav psihic este sa identificam factorul declansator si sa eliminam contactul bolnavului cu acest factor. Acest factor declansator in majoritatea cazurilor e o persoana din familia bolnavului sau chiar bolnavul insusi. De obicei un om imbolnavit psihic devine pentru el insusi un factor intretinator pentru boala sa.
Odata imbolnavit un om de catre un alt om, e absolut necesara psihoterapia. Omul bolnav va cara toata viata cu el “informatia – cuvantul, gandul” “introduse” de persoana care l-a imbolnavit.
Un om bolnav psihic e un om forte periculos pentru toti cei din familia sa sau din campul muncii in cazul ca mai poate presta vreo munca. Cu cat petrecem mai mult timp in compania unui bolnav psihic cu atat riscam sa preluam mai mult din boala sa. Da, boala psihica e contagioasa, nu in totalitate, dar suicient cat sa ne ruineze viata.
Eliminati din preajma voastra orice persoana cu tulburari de comportament sau psihice.
Convingeti o persoana bolnava psihic sa se trateze daca face parte din familia voastra sau din firma voastra. Procedati cu mult tact.
Principala caracteristica a bolnavilor psihici e AGRESIVITATEA, la inceput verbala, apoi fizica. Evitati sa va lasati agresati verbal de o persoana bolnava psihic. Inconstientul unui bolnav psihic e programat sa “planteze” mai departe boala in cei din jur prin CUVANT / VORBA. Ceea ce fac acesti bolnavi psihici e similar cu “virusarea informationala din aproape in aproape”.

Odata virusat veti cara cu dv. toata viata informatia vicioasa care v-a fost “plantata” sistematic zi de zi.

Singurii oameni care nu preiau din boala psihica a altora sunt terapeutii (psihiatrii, psihologi) cu propria terapie incheiata. Se numeste analiza de script si se obtine cu ajutorul altui terapeut specializat in analiza tranzactionala.

99,9% din psihiatrii si psihologii români nu au propria terapie incheiata (nu se cunosc pe ei insisi, au tot felul de vicii de gandire, prejudecati, nu au format un scut psihologic pentru a rezista in fata agresiunii psihice) de aceea ei nu pot trata pe nimeni. Sunt doar niste IRESPONSABILI intr-o mare goana dupa bani.

Cunostiintele lor medicale generale sunt NULE.

Tot ceea ce cunosc sunt cateva tipuri de medicatie strereotipa pe care o administreaza dupa ureche sau dupa caz. De exemplu:
- daca vor intalni un om care lor li se pare schizofren, vor administra zyprexa
- altul care li se pare anxios va primi Frontin
- altul daca spune ca e depresiv primeste Coaxil sau Mirzaten
- un insomniac primeste Stylnox s.a.m.d.

si cu asta s-a incheiat “meseria” unui psihiatru. Castigurile pe zi sunt imense, zeci de bolnavi la cozile cabinetelor medicale, 3-4 sute mii consultatia, bolnavii revin mereu odata ce devin dependenti de medicatie.
Nu se poate rezolva o insomnie cronica sau depresie cronica cu pastile. Asta stie orice student de medicina.
E un secret bine pastrat intre cei din bransa.
Bolile psihice sunt in continua crestere, as putea spune exploziva.
Avand in vedere ca in romania NU EXISTA la ora actuala psihoterapeuti veritabili, iar cei care sunt vin ocazional in tara si au onorarii mari (vin din Occident), singura masura terapeutica e profilaxia.

Tot asta sustin si eu, ca pastilele nu pot vindeca o boala psihica fie ea minora sau majora.

In Bucuresti mai vine din cand in cand un psihoterapeut evreu, scolit in Elvetia, Schnapp Siegfried. A incercat sa formeze prin `94-`98 psihoterapeuti la universitatea de vest din Timisoara. A reusit poate cu 2-3. Eu am avut programare la el prin Leonard Vasile dar… mi s-au parut mult pe vremea aceea 10 dolari… :-(
Acum corespondam si voi pune pe blog “antologie”…

Psihoterapeutii români, 99,9 la suta sunt doar niste LICHELE.
Ca sa fi psihoterapeut trebuie sa ai un nivel ridicat de constiinta umana, multi ani de pregatire profesionala.

Portretul robot al unui psihoterapeut român fie el psiholog sau psihiatru e similar cu cel al unei LICHELE.

Motto-ul lor profesional e urmatorul: “totul e sa nu te implici” ca “purceaua e moarta în papusoi”
Vesnica atitudine mioritica combinata cu nepasare crasa fata de semenul tau plus lacomie mare de bani.

Cum arata o scena cu un pacient român care se prezinta in fata unui “psihoterapeut” din acelasi neam?

Pe de o parte pacientul umil, anxios cu o mutra tâmpa si frangandu-si mainile de disperare se confeseaza pentru a nu stiu cata oara in fata a nu stiu catelea “terapeut” spunand aceeasi poveste.
De cealalta parte mutra obraznica, impasibila, sfidatoare uneori, a psihoterapeutului care sta comod sprijinit in spatarul confortabil al fotoliului sau, uneori cu o tigara aprinsa in mana si picior peste picior.

Nici un sfat, nici o indrumare, nici un test psihologic, nici un consult concret, nici un plan de actiune, NIMIC.
Lichelism pe fata ca de la român la român.

Povestea se repeta pana bietul bolnav se plictiseste si pleaca la alt “psihoterapeut”.
La 1000 daca ar merge, poate la al 1000-lea unu sa fie diferit desi eu personal ma indoiesc, fiindca stiu EXACT scoala care o fac si natura lor umana.

Am fost umar la umar cu ei ani de zile. Isi bat joc de meseria lor exact cum isi bat joc popii ortodocsi de Dumnezeu.
Mi se pare absolut necesar sa subliniez faptul ca nevroza si depresia sunt tulburari psihice si in nici un caz boli psihice.

Un om bolnav psihic e un om forte periculos pentru toti cei din familia sa sau din campul muncii in cazul ca mai poate presta vreo munca. Cu cat petrecem mai mult timp in compania unui bolnav psihic cu atat riscam sa preluam mai mult din boala sa. Da, boala psihica e contagioasa, nu in totalitate, dar suicient cat sa ne ruineze viata.
Eliminati din preajma voastra orice persoana cu tulburari de comportament sau psihice.

Dar ca sa nu fie atat de sumbru tre’ sa spun ca nu am intalnit pana acum om care sa nu aibe propria lui nevroza.
Iar indemnul de a elimina din preajma toti bolnavii psihic…imi vine sa rad…ar trebui sa ne retragem in pustie ca sa-i eliminam pe toti.

Sunt convinsa ca orice om atins de har poate face fata unei boli psihice fara sa stie macar ce este analiza tranzactionala.

***************
Uite, eu am 3 formari. Una in TCC, una in psihodrama si alta in somatoterapie. O sa-ti povestesc despre cum am ajuns sa fac atatea formari. Dupa ce am terminat facultatea m-am gandit sa merg la terapie…de ce? Nu stiu nici eu, poate ca sa fiu cool. De fapt pentru ca visam sa fiu si eu terapeut si nu stiam cum se face. Buuuun. Si am nimerit la o individa care practica TCC. Si care mi-a spus ca singura sansa sa ajungi psihoterapeut este sa faci formare in TCC. Asa ca am facut. Si terapie si formare. Si a fost groaznic. Adica oameni care nu ca nu si-au incheiat propria terapie, dar nici macar nu si-au inceput-o. Totul a durat pana in clipa in care, fiind cu cateva saptamani inaintea nuntii si coplesindu-ma emotiile, am mers la terapie si am ridicat aceasta problema. Raspunsul a venit prompt: daca ai asa emotii nu trebuie sa te mariti. In fond poti trai foarte bine si ca amanta. Mi s-a parut absolut gretos, m-am interesat si terapeuta mea ducea o viata de promiscuitate, traia cu un barbat insurat care avea si copii…ma rog, acum pot spune ca individa era in plina nevroza. Asa ca am intrerupt…
O matusa care e in bransa mi-a indicat o formare in psihodrama, la Timisoara. Era matusa mea, deci am mers cu incredere. Frumos, alta calitate umana, insa nu foarte profund si nu complet. Dar asta e psihodrama.
Apoi am simtit intr-adevar nevoia de terapie, pentru ca deja ma problematizasem. Si de data asta am avut suficienta minte sa-mi caut un terapeut bun. Mi-am inceput propria terapie, grea, anevoioasa, am intrat si intr-o formare de baza, mi-am incheiat terapia si acum pot sa spun cu sufletul impacat ca SUNT PSIHOTERAPEUT si nu sunt o lichea. Si mai sunt ca mine. Nu multi, dar mai sunt. Si se vor forma si mai multi.
****************
Cunosc multi psihologi. Din pacate nu-ti pot da mai multe relatii.
Intr-adevar in strainatate e scump.

Ce pot sa iti spun, e ca un psiholog sau psihiatru din Romania nu poate face NIMIC pentru pacientii sai.
Asta e cel mai grav lucru. Dar se vor schimba lucrurile, capitalismul nu tolereaza impostorii din diverse meserii.
Sa-mi arati si mie un pacient vindecat de un psihiatru care habar nu are de AT si script. Ce crezi tu? se poate asa ceva?

Explica-mi si mie o treaba..cum se poate cu ajutorului scriptului sa iti invingi frica de viata si frica de a-ti face tie rau mai ales ca totul ti se pare prea dificil (maturizarea implicit)?

Nu poti sa invingi cu ajutorul scriptului, scriptul trebuie sa-l elimini prin psihoterapie. Scriptul e totdeauna negativ, si are originea in primii 7 ani de viata a copilului care nu a fost iubit neconditionat de parintii lui.

De exemplu, daca mama nu il iubeste pe sot, dar sotul o iubeste pe mama, vom avea un copil cu complexul lui Oedip, asta daca copilul e de sex masculin. Acest copil va vedea totdeauna in iubita sa sau in sotia sa pe mama sa, si va fi un sot egoist care va astepta permanent sa fie servit pe tava la pat. Daca copilul va fi fata, ea va fi persecutata de mama, si va fi iubita de tata, sindromul Eectrei, asa apar persoane gen monica columbeanu.

NU EXISTA DRAGOSTE ADEVARATA penru copiii proveniti din cupluri unde sotii nu se iubesc reciproc.
Si cate cupluri sunt bazate pe dragoste fara interes? Cam putine.

De aceea toti oamenii au script, dependenta afectiva de parinti, care i-au posedat cu o dragoste nefireasca, sau i-au agresat pe fata. Acest script, trebuie eliminat prin constientizarea ca parintii ofera bani, casa, etc. copiilor lor
doar ca sa-i poata poseda si agresa mai apoi:”vezi, nu esti bun de nimic, eu ti-am dat bani, casa, etc” Daca copilul devenit adult vrea sa-si paraseasca parintii, acesti parinti imediat il santajeaza: “pai am crezut si noi ca o sa avem un sprijin la batranete cand te-am crescut, cate nu ti-am dat si cate n-am facut noi pentru tine, tu ai o datorie morala fata de noi acum sa ne ajuti” NIMIC MAI FALS, copiii nu au nici o datorie fata de parinti. Parintii au datoria sa-si intretina si educe copiii pana la 18 ani fara sa le calce in picioare viata privata, sentimentele, talentele, etc. dupa care STOP.

Eu am avut in script care l-am constientizat in numai 6 ore (nu singur), si nu in Romania, desi bajbaiam de vreo doi ani sa-l depistez singur.

Toti oamenii ar trebui sa isi faca propia terapie, fiindca toti traiesc in script. Foarte putini reusesc singuri, parerea mea e ca e imposibil sa reusesti 100% singur.

Dragi prieteni, voi vb de chestia asta cu scriptul si de frustrari de parca ar fi “floare la ureche”..cand ai de a face cu frustrari de multe ori nu e numai vorba de tine..ai ai de a face si cu alte persoane..si cum “dragoste cu forta” nu se poate..traim totusi in Romania!!

Odata ce iti sti prorpiul script, si esti constient de sine, vei vedea prin oameni ca prin sticla. De cum intra omul pe usa, sti ce hram poarta si cum sunt parintii sai. Daca vb cu el 5 minute, stii si ce scop are exact.

Daca ar fi oamenii constienti de scriptul lor, crede-ma, de mult disparea populatia de pe glob. Putini ar mai fi indraznit sa faca copii.

As fi foarte fericit sa vad ca psihologii din Romania lasa mascarada la o parte, isi fac propria terapie, devin oameni morali, care doresc sa respecte etica meseriei lor si sa obtina rezultate cu pacientii in timp cat mai scurt.

Din pacate, putem merge de 100 de ori la un psiholog in Romania, nu vom afla in veci cauza initiala a problemelor noastre, iar beneficiul e atunci pe moment, ca si cand ai citi o carte care iti arata cum sa gandesti pozitiv.

Cum poti sa gandesti pozitiv cand ai un script infect?

Cum poti tu ca psiholog (de psihiatru nici nu discut) sa vinzi sanatate psihica pacientului tau cand tu nu detii marfa care doresti sa o vinzi? Adica nu ti-ai constientizat si rezolvat propriile traume?

Psihiatrii nu sunt decat niste dealeri de droguri, dar legali. Iar pacientii lor, doar niste condamnati la moarte lenta. Fiecare reteta e un cui batut in cosciug.

Ceea ce se face in romania prin cabinetele de terapie e o mascarada DESGUSTATOARE.
Din respect de sine, indemn pseudoterapeutii din romania sa mearga dincolo, sa se scoleasca cum trebuie si sa vina aici in tara (daca mai vor si sa munceasca EFICIENT).
Sau macar sa revina in tara dupa pensie sa mai ajute pe ici pe colo, ca e mare nevoie.

Tu ii spui “script”, eu prefer sa il numesc “scenariu de viata”, mai pe romaneste, pentru ca, paradoxal, sunt si cativa terapeuti si indrumatori in ale psihoterapiei care “sunt in stare” sa te ajute sa scoti la suprafata acest scenariu de viata, sa il constientizezi, si apoi sa te eliberezi de el. Si da, scenariul de viata se formeaza, intr-o prima instanta , in copilarie, prin injonctiunile si mesajele mai mult sau mai putin directe (verbale dar in special nonverbale) ale parintilor sau ale figurilor parentale (bunici, etc.), insa un anume Eric Berne, in cartea sa “Ce spui dupa buna ziua?” face o analiza mult mai complexa a acestui scenariu de viata si a modului in care el se structureaza. Ne “completam” scenariul de viata, mai mult sau mai putin inconstient, si pe perioada adolescentei, de exemplu, si exista un anumit tip de interviu terapeutic in urma caruia poti scoate la iveala “pasii” urmati in implementarea scenariului de viata.
Analiza Tranzactionala este doar una din multiplele forme de terapie. Este intr-adevar fascinanta, si are o mare putere explicativa si terapeutica, de constientizare, insa nu este nici singura si nici cea mai buna. Dupa mine, trebuie sa avem o atitudine ceva mai modesta si fata de noi insine, si fata de tehnicile pe care le aplicam, si fata de alte stiluri terapeutice. Asa cum nu e de ajuns sa aplici un singur test proiectiv, oricat de mult ti-ar placea si oricat de mult ai crede in puterea lui de a evidentia anumite trasaturi psihologice, asa nu e de ajuns sa aprofundezi o singura metoda terapeutica si nici sa o ridici in slavi.

Cum preferi ca un pacient aproape decompensat, epuizat de boala, dar care inca nu e psihotic, sa isi constientizeze cauza bolii?

1. Sa faca 1 an de zile psihodrama (teatru de maimute) din care doar terapeutul deduce cauza reala a problemelor de script ale pacientilor sai, si daca vrea le spune, daca nu nu

sau

2. sa faca AT si intr-o luna doua cel mult sa stie exact CAUZA. AT merge direct pe problema.

Eu prefer prima varianta, fiindca pacientul meu poate muri intr-un an de zile, si apoi nu doresc sa iau sapte piei de pe el.

Nu poti fi psihoterapeut, daca nu esti cinstit si moral cu tine insuti.

AT nu e singura tehnica terapeutica buna, oricat de mult ti-ar placea tie. Sunt clienti si clienti. De exemplu, AT-ul merge foarte bine cu analiza existentiala- pentru un client care are anumite inclinatii filosofice. Eu prefer eclectism si adaptare la client, decat sa tin cu dintii de o tehnica.
De asemenea, nu inteleg de ce trebuie sa denigrezi psihodrama, numind-o “teatru de maimute”. Are locul si rolul ei foarte important, in cazurile de “doliu nerealizat”, de exemplu, in cazul persoanelor carora le este greu sa isi exprime emotiile, in cazul celor care au o proasta relatie cu trupul si latura lor creativa, in cazul celor care nu sunt capabili de a se pune in pielea altora, de a vedea si punctul de vedere al altuia, etc. Este loc sub soare pentru fiecare dintre aceste stiluri terapeutice.
Este foarte frumos ca tu ai gasit ceva care este pe sufletul tau, cred ca e important asta, iti da o directie, te orienteaza, e foarte bine ca ai avut contactul cu o altfel de psihologie, decat cea a plaiurilor romanesti, insa asta nu inseamna ca este “cel mai bun, cel mai complex, cel mai cel mai”. Da, ajuta la eliberarea omului de sub jugul irationalitatii, da, il ajuta pe om sa fie constient de relatiile pe care le are, de natura lor, da, il ajuta sa se cunoasca si sa se debaraseze de stiluri apriori de a se comporta, de a reactiona, insa, ca nici o alta tehnica de pana acum, nu este completa, si poate sa nu raspunda intrutotul nevoii unui client.

Spuneti cu tarie ca psihoterapeutii din Romania sunt lichele, asa o fi, si eu am cheltuit zeci de milioane pe niste sfaturi pe care le gaseam la aprozarul din piata si ridicati in slavi un soi de terapie de parca ar fi panaceul universal al bolilor psihice!
Pai daca ar fi asa, atunci de ce domnule aici unde locuiesc e coada la terapia cu electrosocuri pentru depresiile resistente la medicatie? Si culmea, pacientii se inghesuie pentru ca da rezultate extrem de bune…De ce nu se duc domnule sa faca psihoterapie si gata au terminat cu depresia?

Va raspund sigur:pentru ca nu este deloc asa!

Denigrati medicatia…mai sa fie, de ce oare?
Chiar asa credeti ca au muncit niste tampiti la descoperirea prozacului sau a zyprexei?
Atunci cum va explicati stabilizarea unui pacient cu schizofrenie pe tratament cu risperidona care isi duce o viata aproximativ identica cu cea a unui bolnav de diabet?

Ar fi de preferat din politete pentru ceilalti cititori sa incetati cu argumentele agresive la adresa bolnavilor psihici pentru ca nu a fost alegerea acestora de a se imbolnavi (fie ea schizofrenie, nevroza samd)!
Sa nu uitam ca ei (sau noi) nu sunt in primul rand , decat niste oameni loviti de soarta.
Daca nu avem cu ce-i ajuta mai bine ne vedem de-ale noastre…

Dupa ce un schizofren nu mai ia zyprexa, e mai rau ca inainte, se duce direct in franta si omoara pe…etc. stim povestea.
Da, e buna medicatia, dar NUMAPEI PENTRU A STABILIZA PACIENTUL ca sa fie receptiv la psihoterapie.

In rest, medicatia nu rezolva NIMIC singura.
De aceea avem pacienti cronici de zeci de ani, care ajung la sinucidere in cele din urma.

Ce postez eu aici, e dur, intr-adevar, dar o fac tocmai pentru a constientiza lumea (pe cei care nu le place sa se minta pe sine, si pe altii) ca in Romania e f greu sa dai de un psihoterapeut eficient. Pentru mine cuvantul psiholog sau psihiatru in Romania nu inseamna nimic, e ca si praful de pe drum care cateodata mai intra in ochi si jeneaza pe moment.
Sa ajungi din psihiatru sau psiholog cu diploma, un PSIHOTERAPEUT e cale lunga, vreo 20 de ani cel putin.

La acest punct am subliniat ca sunt perfect de acord cu dvs , iar acum voi pune intrebarea de baraj: si ce facem in sitautia in care ne aflam?
Adica in Romania , fara specialisti in psihiatrie , fara psihiatrii buni , fara medicatie, caci procurarea unor medicamente scumpe se face extrem de greu , numai bietii oameni stiu cat “imping la doctor” pentru a-l mentine pe Zyprexa …
Ce facem in aceasta situatie?
Eu am povestit ca mi-am cumparat carti de self-help si care pot spune ca m-au luminat, am invatat din ele niste skills-uri deosebit de importante pentru contracararea simptomatologiei chinuitoare pe care o aveam.
Pana la urma sa inteleg ca ajungem sa ne tratam singuri, daca nu dispunem de alte resurse?!

Sanatatea mentala este inca un domeniu greu accesibil, desi ne aflam in plin progres tehnic pe toate planurile si asta pentru ca e vorba de psihicul uman care e extrem de complex, cu multe “sertare secrete” ca sa le zic asa si foarte greu de explorat
Eu sustin si felicit micile si marile progrese care s-au facut pana acum in amelioarea multor boli psihice chinuitoare !
Si mai mult decat atat ma rog la Dumnezeu sa le lumineze mintea celor de muncesc la descoperirea acestor medicamente!

Capitalismul inseamna evolutie, progres in toate domeniile. Si la noi sunt oameni care se scolesc cu oameni de dincolo si apoi vor reveni aici odata cu cresterea nivelului de trai ca sa practice. Asta e situatia deocamdata.

Repet, sa administrezi zyprexa si apoi fara psihoterapie DURA, intensiva, nu se pot obtine rezultate de nici un fel.

Postarile mele, tocmai asta reprezinta, un model de psihiterapie dura, cine vrea sa priceapa, SA BAGE LA CAP.
Cine nu, ori e sarlatan (cu diploma de psiholog / psihiatru) ori e pacient / client care se complace in calitatea de pacient / cleint si nu vrea sa devine indepenent material de agresorul sau, care ii intretine boala.

Cel mai trist e ca fara psihoterapie, victima devine propriul sau agresor pana se schizofrenizeaza singur.

De aceea e necesara constientizarea scriptului, fiindca victima in lipsa agresorului, se agreseaza singura (se autolimiteaza) in acelasi mod ca si cum ar fi de fata agresorul. Se numeste preluare totala de script. INCREDIBIL DAR ADEVARAT!

Scriptul inseamna DEMON, ai luat scriptul pana la varsta de 7 ani, si chiar daca fugi de acasa in canal, ai fugit cu scriptul (demonul) dupa tine, si E GREU SA MAI IESI DIN CANAL, sa mai scapi de script, de demon, chiar si daca iesi din canal, el te va chinui toata viata, si tu il vei da la altii, si tot asa.
Prin faptul ca spun ca scriptul e demon, nu vreau sa sochez in mod gratuit, ci doresc un efect de dus rece, pentru ca cei care sunt apasati din greu de un script tragic, sa lupte cu el pana il elimina dupa ce il constientizeaza.

–> am avut si inca mai am de-a face cu un om bolnav psihic (schizofrenie paranoida). E groaznic, mai ales ca nu am reusit sa-l conving sa se duca la doctor sau la psihoterapie, asa cum i s-a recomandat dupa iesirea din spital.
Realitatea pe care o vede e complet deformata si drept urmare actioneaza in consecinta. Are o mare putere de convingere, ceva supranatural, si minciuna face parte din valorile lui.
Totul i se trage de la parintii persoanei, care au reusit sa o convinga si sa o incurajeze sa nu continue tratamentul cu zyprexa si psihoterapie. A fost maltratat psihic in copilarie de parinti si acum trage consecintele.
Doresc sa discutam in continuare acest caz, daca vi se pare interesant revin cu amanunte (sunt foarte multe lucruri si evenimente). Oricum, urmarile neglijentei (sau incompetentei) sistemului sanitar sunt groaznice, mai ales ca la mijloc se afla si un copil mic de 3 ani, cu handicap, care are nevoie de recuperare medicala.

Schizofrenia nu apare asa, din nimic.

STUDIU DE CAZ

Iata un exemplu:
Tulburarile psihice sunt urmarea transmiterii de-a lungul a mai multor generatii a unui model de comportament egoist, in care membrii familiei sunt iubiti conditionat sau deloc. Adica, mama isi iubeste fiul pentru ea nu pentru el, iar tatal sa zicem e un schizoid atent cu sine dar care se comporta ca si cum copilul sau ca si cum acesta nu exita pentru el, pentru tata.
Mai tarziu, acel tata schizoid va gasi o “intrebuintare” fiului sau, pe care il va “dirija” in viata a.i. el, copilul, prin “marile sale realizari in plan social” sa “despagubeasca” in plan moral, afectiv, toate pierderile parintilor (casatoriti evident din interes). Ei bine un asemenea copil va simti ca el e ultima veriga din neamul sau, si prin urmare, va deveni si mai egoist decat parintii sai, total dezinteresat de viata sa, de o potentiala familie, iar daca isi daca isi va face una, copiii sai vor avea de suferit si mai mult. Nu poti despagubi pe cineva pentru ceea ce el nu a facut pentru sine. Dar in mintea unui schizoid totul e posibil, un delir total.

E suficient ca un singur parinte din cei doi sa fie schizoid, ca acel parinte sa se cloneze in partenerul sau de viata, si impreuna sa actioneze sumat pe sarmanul copil.
De aceea un singur schizoid-paranoid va distruge o intreaga familie. Chiar si pe socrii daca au domiciliu comun.

Sa nu uitam, schizoidul paranoid e un abil manipulator in plan psihic. Toti au personalitate anancasta (99%), sunt obsedati de ordine, curatenie si cinste, nu ca ar fi ei ordonati si cinstiti, departe de asa ceva, ci pentru ca sufera de mania controlului total asupra membrilor familiei lor. Schizoidul simte, stie ca e incapabil de sentimente, si spre a nu se da de gol si pentru a-si mentine victimele aproape, le “paralizeaza” printr-o srategie bine pusa la punct si completa (le distruge increderea in sine, le calca in picioare viata personala, le agreseaza fara motiv subtil si permanent, nu e bine cum stai, nu e bine cu mananci, nu e bine cum umbli, etc.)
Schizoizii paranoici, sunt persoane extrem de tematoare, fara anturaj social, se tem cumplit de singuratate, de aceea familia e singurul lor refugiu si mediu in care ei isi pot recupera toate frustrarile si pierderile.
In afara familiei ei se dau umili. Chiar si mai tarziu, daca vreun membru al familiei se rascoala impotriva lor si devine agresor dominant, agresorul initial imediat se da victima, in speranta ca va scapa basma curata.

Orice contact cu un mebru din familie, care a nimerit in acea familie din interes si fara sentiment, e un contact PATOLOGIC, din care copiii au cumplit de suferit.

Sa ne gandim cat de groaznica e existenta unui copil, nu? El trebuie sa se adapteze 100% patologiei parintelui sau daca vrea sa supravietuiasca. De aceea sansele unui copil de a fi normal ca adult, daca e crescut de parinti psihopati sunt nule.

Din pacate primii care ar trebui sa vina la psiholog sunt agresorii. Dar ei…niciodata.
Cam mai totdeauna vin la terapie victimele lor care sufera, apoi se intorc in mediul familial si ce cladeste terapeutul intr-o zi tembelul agresor de acasa distruge intr-o ora sau in 5 minute.
Totusi daca terapeutul e bun si nu bate campii, nu se invarte in jurul cozii, manifesta un TUPEU CINSTIT vis-a-vis de problematica clientului, situatia avanseaza.

Nu sunt de acord cu terapii gen psihodrama, sunt terapeuti care doar atata stiu, atata fac iar dupa un an de zile de jucat teatru de maimute saracul client decompenseaza psihic sau isi ucide agresorul. Si gata, si-a rezolvat problema, pleaca la inchisoare cu sufletul usurat iar cand va iesi se va agresa singur sau va agresa pe altii asa cum a fost el agresat.

De retinut e ca toate maladiile psihice au o cauza unica, modul gresit in care lucram cu sentimentele (mod de lucru invatat din familie, trait de copil pe propria piele), mai pe intelesul tuturor, lipsa de iubire autentica, neconditionata, adica…egoismul.

Ce sa ne complicam cu termeni ca terapia simbolistica, Jungiana, analiza tranzactionala, etc.
Sa o psunem pe sleau, egoismul e un bulgare care se rostogoleste se rostogoleste pana scrie pe el …DEPRESIE, SCHIZOFRENIE…etc.

Factorii predispozanti sunt structura psihica slaba si varsta la care egoismul adultilor actioneaza asupra copilului cu structura psihica labila.
Se presupune ca ar exista schizofrenie genetic transmisa, posibil ca functiile psihice sa disociese pe baza unei cauze genetice, virale, in conditiile in care subiectul se confrunta cu factori emotionali stresori la o intensitate normala.
In asemenea cazuri schizofrenia e de fapt o dementa, iar rolul psihoterapeutului e limitat, fiindca boala e organica si ea inainteaza orice ai face pana la dementa totala.

Eul, sinele si supraeul. Intr-o tulburare psihica, eul e intr-adevar lovit primul, initial de agresor (extern) apoi de insasi patologia preluata de la agresor, victima se agreseaza singura dupa tiparul in care a fost agresata, fara sa constientizeze insa, se autoagreseaza pana eul e distrus cu 3 modalitati de finalizare:
- nebunie
- sinucidere
- refugiu in droguri

sinele la jung nu este acelasi lucru ca la Freud.

la Jung, Sinele se manifesta in vise spre exemplu, sau in alte materiale simbolice ca centru, arhetip ordonator, mandala, sens, sau personaj care intrupeaza sensul (batran intelept) si de obicei ajuta eul aflat in primejdie.

daca eul nu asculta semnele sinelui si continua sa mearga pe un drum fara iesire, adica persista intr-un comportament distructiv, se afunda in problema.

Psihoterapia nu inseamna ca bolnavul sa redevina aceeasi marioneta ascultatoare din familie, dimpotriva, psihoterapia il ajuta pe suferind nu sa isi faca de cap, ci sa faca totul in acord cu sentimentele sale.
Schizofrenia apare atunci cand ne calcam in picioare sentimentul din noi, sau ni-l calca altii ani de zile.

Da, apare la o persoana cu anumite “setari” genetice. Apare la cei cu o structura schizoid paranoida.- “Comportamentul sau patologic e grefat pe o structura genetic compatibila. El este asa fiindca are genetic structura corespunzatoare si a crescut intr-o familie cu un parinte schizoid-paranoid de la care a preluat modelul comportamental. In ce consta structura genetic mostenita? In aceea ca schizoid-paranoidul e deficitar in ceea ce priveste inteligenta emotionala, sociala. Nu in sensul ca nu le are de loc, ci le are
mai slab dezvoltate.” -
Nu ai cum sa dialoghezi cu un bolnav, atata timp cat un bun psihoterapeut nu iti arata aceasta cale, de a patrunde caile gandirii lui patologice. Insa asta dureaza, caci nu este simplu de explicat , si nici de realizat.

Modelele comportamentale se atrag…

O persoana care dezvolta o tulburare psihica (depresie, schizofrenie) e un om slab, care nu opune rezistenta, nu se revolta, se supune neconditionat in familie sau societate (acel gen de persoane numite “linistite”, deosebit de “calme”, “la locul lor”), care se lasa calcate in picioare, care formeaza relatii doar pentru a nu fi singure, pentru a fi intretinute material, sau pentru sex, care nu se pot conduce singure, persoane obisnuite inca din familie sa fie dirijate (dar nu in folos propriu, ci pentru a fi abuzate moral, emotional, material, sexual, etc.).

Nici un om care isi descopera vocatia, menirea in viata din adolescenta si o materializeaza (impotriva tututor, mai ales a familiei sale) nu va ajunge depresiv sau schizofren.

Cei cu tulburari psihice, sunt persoane deturnate de propria familie de la ceea ce ar fi putut fi, de la ceea ce ar fi putut face, de la ceea ce si-au dorit sa faca in viata. Au fost deturnate fiindca au permis acest lucru, din cauza unei structuri psihice slabe, a unei vointe slabe. Sa nu uitam ca in familiile patologice primul lucru care este distrus unui copil este increderea in sine, in propriul sex (femeile sunt educate sa fie dependente de barbat material, barbatii sunt obisnuiti sa fie serviti pe tava de femeia lor asa cum le facea mama lor etc.).
A distruge increderea in sine unei persoane e ca si cum ai ucide acea persoana, e o crima, fiindca omul ala inceteaza sa mai existe pentru sine.

Cand un om inceteaza sa mai existe pentru sine atunci apare disocierea psihica, shizofrenia, disocierea functiilor psihice.
Schizofrenia nu apare din senin la 18 ani, copilul a fost imbolnavit inca de cand s-a nascut. Majoratul cu bacalaureatul, e doar factorul declansator pe un teren deja minat.
Exista si schizofrenia adultilor, cand factorul declansator e partenerul de viata, un schizoid-paranoid care isi distruge sotul/sotia care deja era prelucrata inca de demult (de la nastere) in ce priveste stima de sine si scenariul de viata.

Psihiatrii nu se baga in chestii din astea, dar pomul rau se cunoaste dupa faptul ca nu da nici un rod.
Tot asa nici psihiatrii cu chimicalele lor nu au facut bine nici un schizofren.
L-au stabilizat pentru o perioada de timp, dar fara psihoterapie recaderile sunt si mai grave pana cand bolnavul se sinucide, atunci cand e lucid si simte suferinta.

Langa fiecare schizofren e un schizoid, adica un specialist software care instaleaza softul de nebun in capul celor slabi de inger.
Nebunii din spitale, sunt victimele nebunilor care umbla liberi printre noi cu cd-ul in mana, gata sa dea setup oricui sta sa-i asculte.

mesajul este unic…cautati problema, si chiar ne-a si indicat-o…cei de langa noi. Iar noi nu puteam sa o preluam decat de la cei care ne-au crescut in primii 7 ani, deoarece pana atunci copilul preia in mod subconstient tot ceea ce i se arata.Daca in primii 7 ani ne-au crescut parintii biologici, atunci ei ne-au implementat problema( ca au “instalat un soft virusat”), daca ne-au crescut alte persoane, atunci aceia sunt cei care au facut asta. Dupa cum s-a mai spus, daca aceasta actiune nefasta vine dupa cei 7 ani, patologia dezvoltata nu e asa grava, insa exista. Asta ne va afecta pe viata, in cazul in care, prin psihoterapie nu o eliminam.

noiembrie 11, 2007 - Posted by | Uncategorized

6 comentarii »

  1. Poate gasesti cîte ceva, ce ar putea ev. sa te intereseze pe blgurile mele ?

    Schnapp

    Comentariu prin Schnapp | noiembrie 23, 2010 | Răspunde

    • Sunt fan infocat al blogului dvs desi sunt o “cauza pierduta” cum mi-ati spus candva :-)) . Incerc macar sa deschid ochii altora si ma bucur ca exista astfel de informatie datorita Dvs si a celor care au invatat de la Dvs.

      Va multumesc si va doresc toate cele bune.

      Monica Ganea

      Comentariu prin harmonique | noiembrie 28, 2010 | Răspunde

      • As dori sa vorbim

        Comentariu prin laurivanel | februarie 10, 2011

      • Draga Monica,
        Multumesc pt. cuvintele de apreciere, pe care le-ai gasit pt. mine !
        Întrebarea ar fi de ce faci pe misionara în loc sa-ti rezolvi propria ” problema “, adica ceea ce îti amareste viata si depinde de tine ? Ce te împiedica sa renunti la ” script “, care ti-a fost impus si sa devii un om înteg ?
        Siegfried Schnapp,psihoterapeut

        Comentariu prin Siegfried Schnapp | aprilie 2, 2011

  2. :)))si eu iti doresc toate cele bune monica, fie ca semintele ce le-ai sadit sa dea rod bun.
    pamant bun sa fie, apa si caldura . minte inteleapta in adevar , har si iubire adevarata, si peste acestea aproapele .

    Comentariu prin laur ivanel | februarie 10, 2011 | Răspunde

  3. www,analiza-tranzactionala.blogspot.com

    Comentariu prin adrian | aprilie 6, 2012 | Răspunde


Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: